Suha Salameh

”Ei oikealle eikä vasemmalle vaan aina eteen päin”

Olen Suha, 39-vuotta ja asun Salon Mököisissä. Olen syyrialainen ja tulin Suomeen vuoden 2015 lopulla sodan takia. Olen koulutukseltani lakimies ja Salossa olen opiskellut liiketoiminnan tutkinnon. Olen naimisissa ja minulla on kaksi lasta.

Oletko ollut aiemmin valtuutettuna tai muissa luottamustehtävissä?

- Valtuutettuna en koskaan, mutta olen ollut Salon Setlementti ry:n hallituksen jäsenenä ja olen sen avustusjaosto ’Mammat ja Papat Salon’ jäsen.

Mitä olet valinnut kampanjasi pääteemoiksi?

- Lapset

- Lapsiperheet

- Terveys

- Turvallisuus

- Maahanmuuttajat

Kenet koet omaksi kohderyhmäksesi ja kenelle suuntaat kampanjasi?

- Kaikki salolaiset, lapset, perheet, ikäihmiset, maahanmuuttajat.

Mihin asukkailta kerättyjä verovaroja pitäisi Salossa käyttää?

- Verotuloja tulee käyttää ihmisten terveyden, koulutuksen ja turvallisuuden peruspalveluiden kehittämiseen. Ympäristölle ja tukeen pienten projektien omistajille eli kaikelle mitä tähtää kestävän kehityksen saavuttamiseen.

Miksi olisit paras ehdokas juuri minulle?

- Äitinä olen perheen arjen asiantuntija. Minulla on myös paljon ideoita koska olen ollut työssä Salossa monissa paikoissa (päiväkoti, kukkakauppa, kahvila ja ruokakauppa). Olen tavannut siellä mielenkiintoisia ihmisiä ja tutustunut heidän tarpeisiinsa ja minusta tuntui, että minun täytyy palvella tätä upea maata, josta tuli minun maani, kun sain sen kansalaisuuden.

Mitä sinusta ei tiedetä?

- Harrastan Kangoo jumpia, urheilua, uintia, musiikkia ja itämaisen ruoan valmistusta. Rakastan matkustaa ja oppia ihmisten kulttuureista ja tavoista.

Onko sinulla oma slogan?

”Ei oikealle eikä vasemmalle vaan aina eteen päin”