Josefiina Syrjälä

"Lupa välittää"

Olen Josefiina, 44-vuotias erityisopettaja Perniön yhteiskoulussa sekä Salon ja Perniön lukioissa.

Perheeseeni kuuluu aviomies Ilkka, kolme peruskouluikäistä lasta ja Hugo-koira. Olen asunut Salossa 15 vuotta, ensimmäiset kahdeksan Tupurinmäen päällä ja loput Tupurinmäen juurella Tammen arvostetulla asuinalueella.

Oletko ollut aiemmin valtuutettuna tai muissa luottamustehtävissä?

- Nuorempana toimin opiskelijajärjestössä ja harrastuksen junioritoiminnassa, mutta nyt aikuisena en ole ollut luottamustehtävissä. Uutta intoa ja ajatusta on siis tarjolla.

Mitä olet valinnut kampanjasi pääteemoiksi?

- Lapset ja nuoret, sekä turvallinen kasvuympäristö.

Kenet koet omaksi kohderyhmäksesi ja kenelle pääasiassa suuntaat kampanjasi?

- Lapsiperheet ja nuoret.

Mihin asukkailta kerättyjä verovaroja pitäisi Salossa käyttää ja miten niitä käytetään nyt?

- Verovarojen käyttö pitää olla avointa kuntalaisille. Tasapuolisinta on käyttää verovaroja suhteessa väestörakenteeseen, mutta on tärkeää, että taloudenpito turvataan tulevaisuudessakin. Salo tarvitsee työikäisiä ja lapsiperheitä, ja heihin on myös näkyvästi panostettava, jotta Salolla on mahdollisuus kukoistaa tulevaisuudessakin.

Miksi olisit paras ehdokas juuri minulle?

- Kolmen lapsen äitinä ja erityisopettajana minulla on kädet savessa lasten ja nuorten arjessa ja siihen vaikuttavissa tekijöissä. Uutena tulokkaana on helpompi ajatella laatikon ulkopuolelta ja tuoda mukanaan uutta näkökulmaa.

Vaalilupauksesi?

- Jokainen päätös on pohdittu ja parhaalla sillä hetkellä olevalla tiedolla tehty, myös tulevaisuuden kuntalaisia ajatellen.

Mitä sinusta ei tiedetä?

- Rakastan sukkien kutomista (olen kotoisin Seinäjoelta, joten meillä sukat kudotaan) ja koiran kanssa lenkkeilyä.

Onko sinulla oma vaalislogan?

"Lupa välittää"